Про що треба говорити з учнями під час занять з пожежної безпеки.

Говорити про пожежну безпеку необхідно зі школярами будь-якого віку. При чому варто розказувати не лише про те, як правильно запобігти лиху, а й про те, що робити у разі виникнення надзвичайної ситуації. У зв’язку з останніми подіями та трагічною загибеллю дітей у Кемерово, це особливо важливо.

Для молодшої школи

Не варто навантажувати школярів страшними розповідями чи гучними лозунгами, які вони все одно не сприймуть на 100%. Під час роботи з дітьми необхідно сказати про:

  • небезпеку, яку приховує в собі вогонь;
  • причини пожеж та можливості для попередження небезпечних ситуацій;
  • призначення сірників та необхідність обережного їх використання;
  • необхідність завжди вчасно вимикати електроприлади;
  • важливість обережного користування газом.

А щоб діти краще запам’ятали все, що ви їм скажете, роздрукуйте яскраву пам’ятку, створену спеціалістами МНС України.

Крім того, вже у початковій школі учні мають знати, чого категорично робити не можна:

  • не слід лякатися і ховатися;
  • не слід користуватися ліфтом;
  • не слід намагатися загасити полум’я самостійно;
  • не слід лити воду на електроприлади.

Натомість варто наголосити на тому, що школярі можуть та мають зробити в першу чергу. А саме: повідомити про пожежу дорослих, подзвонити 101, при задимленні намочити ганчірку та притулити до лиця, пробиратися до виходу повзучи, допомогти покинути небезпечну зону зовсім маленьким дітям та тваринам.

Також непоганим варіантом є показ дітям тематичних мультфільмів, які в ігровій формі навчать їх правилам поведінки під час пожежі. Наприклад, мультсеріал «Фокс і Трот поспішають на допомогу» створений спеціально для дітей молодшого шкільного віку. У серії «Пожежа» у доступній формі подаються ключові правила пожежної безпеки.

Для середньої школи

У середній школі також важливо повторювати найбільш актуальні правила пожежної безпеки, актуальним рішенням буде запросити для проведення виховної години представників МНС. Хто, як не вони, найкраще знають, як саме треба реагувати у надзвичайній ситуації?

Також учням середньої школи під час виховних годин можна розповідати про методи запобігання пожежам, а також про те, як саме вони мають діяти, аби не тільки врятуватися самим, а ще й допомогти іншим. Ще один важливий момент – інформування про правильне та безпечне використання первинних і підручних засобів пожежогасіння.

Окрім бесід та лекцій, з учнями середньої школи можна проводити різноманітні вікторини та конкурси або спортивні змагання з протипожежної тематики. Доречно включати у інтерактивні моменти, пропонуючи проблемні ситуації та можливості для їх вирішення.

Для старшої школи

Розповіді та пам’ятки – це добре, але коли людина зіштовхується з надзвичайною ситуацією в реальності, вона може запанікувати та забути всі настанови. Тому, окрім обов’язкового проведення позакласних годин, варто наочно показати учням, як саме вони мають себе поводити.

Для початку навчіть учнів розбиратися у план-схемі евакуації школи у випадку пожежі, а потім проведіть урок-орієнтування. Розробіть легенду, згідно якій вогонь спалахнув в одному з приміщень школи, а потім запропонуйте дітям спробувати самотужки знайти правильний вихід.

Крім того, зі старшокласниками варто відпрацьовувати прийоми надання першої медичної допомоги постраждалим при пожежі. Також учні мають вміти користуватися вогнегасниками, тому майстер-класи від співробітників МНС будуть дуже доречними.


Шукаєте ідеї для проведення виховних годин з пожежної безпеки? В Бібліотеці нашого сайту ви знайдете багато тематичних розробок.

Тема: Математика. Розв'язання складених задач. Основи здоров'я. Пожежна безпека

Автор:  Фалєєва Світлана Костянтинівна

Про матеріал: Інтегрований урок для третього класу, основна мета якого – навчити дітей розв’язувати складені задачі та водночас розповісти про основні правила пожежної безпеки. Додатково до уроку надається яскрава презентація, що ілюструє найголовніші та найважливіші моменти заняття.


Тема: Пожежна безпека. Умови й причини виникнення пожеж. Принципи запобігання та гасіння пожеж

Автор: Сергєєва Інна Анатоліївна

Про матеріал: Електронний контент для 5 класу. Учні зможуть більше дізнатися про умови виникнення горіння, правила пожежної безпеки, з'ясувати умови виникнення пожеж, та про правила евакуації у навчальних закладах.


Тема: Пожежна безпека. Умови і причини виникнення пожеж. Принципи запобігання та гасіння пожеж

Автор:  Ткаченко Любов Григорівна

Про матеріал: Даний урок спрямований на формування у дітей культури поводження з вогнем, а також забезпечення засвоєння правил пожежної безпеки.

Маєте власні напрацювання? Поділіться ними у Бібліотеці!

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter